Veckan som gått!

Söndag, då var det Kolmården som gällde och det var en helmysig upplevelse!
Gick upp tidigt och vid 8 var jag i hallsberg för att hämta upp Carro & Sara!
Resan mot norrköping gick bra och väl framme mötte vi upp Emma!
Fint väder hade vi, vilket kanske egentligen var lite till vår nackdel då djuren blev lite slöa och mest bara låg i skuggan!
Men vi fick ändå se en massa fina och häftiga djur, och bäst var ju självlart delfinshowen!
Vilka underbart söta och smarta djur.. blev helt kär i dem!

Efter att vi hade strosat runt inne på djurparken bar det i väg till Safariparken, inte varje dag man kör bil brevid lejon, björnar o.s.v.!
Var en mysig tur förutom att motorn gick lite varm på min gamla bil och sen hann man ju tyvärr inte kolla så mycket på djuren som man kanske hade velat!
Efter resan hem så åkte jag hem till svärföräldrarna, där dem hade grillat men jag kom lagom till efterrätten, som bestod va vit chokladtårta samt massa bakelser som emmy hade haft med sig, smaskens!
Fler söndagar som denna vill jag ha! =)


      


Måndag, då var det dags för ett besök på arbetsförmedlingen för min del. Vi skulle göra en handlingsplan för mitt jobbsökande och det gick helt okej, gubben jag hade va ganska schyst och verkade ändå vara nere på jorden. (Har förutfattade meningar om att de på AF inte fattar någonting).
Skulle iallafall göra ett intressetest för att se vad jag tycker om och sen skulle vi träffas om några veckor igen och gå igenom det..så det kan jag väl leva med!  Och självklart ska man ju söka jobb med..
så jag hoppas att jag ska kunna få något i filipstad. Fick reda på att OLW har tillverkning där idag, det skulle ju kunna va en upplevelse haha!

Tisdag, var en sån där riktig tråkdag.. Orkade inte göra någonting men jag skyller på huvudverken..var det kanske åska u luften hela dan?

Onsdag, Var jag med anna och vi packade picknick korgen för att ge oss ut i skogen för att leta svamp. Ingen lycka där inte, kom väl hem med typ 8 kantareller. Räcker ju inte ens till en svampmacka!
Vilse gick vi med! Efter en kvart bestämde vi oss för att gå tillbaka till bilen för att byta ställe..tror ni det gick då? Neeej nej, vi kom inte till någon bil, och vi hade ingen aning om vart vi skulle gå för att komma tillbaka!  Efter en promenad genom snårskog, ljungfält och snår med hallonbuskar (som förstås va väldigt gott) så skymtade vi en kohage..alltså civilisationen! Så till slut kom vi ut på en grusväg som ledde oss tillbaka till bilen. När vi gcik tillbaka där såg vi ju några platser som vi tidigare hade irrat runt på, alltså inte så långt ifrån vägen!
Men som var helt omöjlig att se därifrån vi hade stått...Så det tog oss 1 h 45 min att ta oss tillbaka... så det blev en lagom lång runda haha!

Så vi fikade och åkte sedan och hyrde film, en shopaholics bekännelse..vi insåg att det kanske mer är våran grej! Nästa gång är det kompass som gäller, om vi nu kan tolka den vill säga..! Blev iallafall mycket skratt i skogen, och vi kommer alltid kunna skratta åt vårat dåliga lokalsinne!

Torsdag, idag och jag & stephan gick upp tidigt för att packa bilen och bege oss till Filipstad. Skulle hämta ut hans lägenhetsnycklar och hade hoppats på att få ställa in ett last med saker. Men städningen skulle inte vara klar förens 3 i eftermiddag så det var bara att vända tillbaka igen, fast med nycklarna såklart! Stannade hos hans mormor för en fika, och vi bestämde oss för att stanna och laga lite italiensk mat till henne.
Nu på eftermiddagen har vi suttit och vikt pappershattar tills på lördag, då vi ska till kristinehamn på kräftskiva! Temat är egengjorda hattar... blir inte snyggt men kan kanske va en kul grej!

Nä nu ska jag fixa lite här hemma för imorgon är det flytt som gäller och sen blir det en vecka i Filipstad för min del!

Sköt om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0