Kräftskiva!

Igår var det kräftskiva som gällde, och jag åt kräftor för första gången själv!
Tro det eller ej man jag hade nog aldrig ens hållt i en kräfta innan gårdagen.
Vi har inte haft så många kräftskivor i min släkt, och jag har alltid vart så kräsen så det skulle inte
falla mig in att äta eller ta i en kräfta.
Men nu har jag bestämt mig för att bli vuxen och det senaste året har jag faktiskt lärt mig äta många saker =)
Så Johan hade lektion med mig om hur jag skulle göra, men han åt en hel del mer på kräftan än vad jag ville, stjärten o klorna duger bra för mig!
Temat för kvällen var egengjorda hattar, så ja vi var ju inte så speciellt snygga nån av oss.
Otur med vädret hade vi med, vi han med en tipspromenad innan regnet kom som handlade om kvällen till ära just kräftor. Så det var jag sämst på.
Till kvällningen efter lite alkohol i kroppen bestämde vi oss även för att trotsa regnet och köra 5-kampen som dem planerat.
Pilkastning, spikning på bräda, sätta svansen på grisen, kasta snusdosor samt att föra igenom ett knäckebröd på en lina genom en bana. Det var inte heller min grej och jag kom nog sist av alla som deltog haha.!
Men det bjuder jag på, det var iallafall en kanonkväll som avslutades med att vi åkte till Filipstad och sov vår första natt i Stephans lägenhet!

Dagen har bara bestått av att städa, då städfirman får underkänt gånger 10.
Så i veckan ska det klagas vill jag lova!
Kommer kunna fortsätta städa resten av veckan med innan jag blir nöjd med det, men då håller jag mig ju iallafall sysselsatt =)

Nu ska jag laga oss nåt att äta och sen slappa framför tvn!


             
                          Snygga hattar =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0